آمار

Wednesday, November 3, 2010

تصاویر دلخراش از سوختن پیرمرد ۷۰ ساله در پی ذخیره سازی بنزین


شدت حادثه به قدری زیاد بود که فرصت تصمیم‏گیری را از اهالی منطقه گرفته بود؛ این را اهالی محله الهیه در جاهدشهر مشهد می‏گفتند که صبح دیروز صدای یک انفجار مهیب را در محل مسکونی خود شنیدند. دقایقی بعد از حادثه، نیروهای آتش‏نشانی در محل حاضر و به اطفای حریق پرداختند که در نهایت به دلیل محبوس شدن فرد حادثه دیده در آپارتمانش، امکان نجات فراهم نشد. هر کسی چیزی را تعریف می‏کرد؛ برخی از صدای مهیب انفجار و نزدیک شدن پیرمرد به پنجره ساختمان خبر داده و تعریف می‏کردند، در لحظات اولیه آتش‏سوزی پیرمرد تقاضای کمک کرده است اما حریق مهلت نداده و او را طعمه خود می‏کند.

همراه گروه آتش‏نشانی، قاضی علی‏اکبر صفاییان بازپرس ویژه قتل نیز در محل حاضر می‏شود.

محمدجواد قائمی، افسر نگهبان آتش‏نشانی در حالی که تاکید می‏کند، شهروندان از احتکار بنزین در منازل مسکونی و مکان‏های سرپوشیده پرهیزکنند، جزئیات بیشتری از ماجرا را برایمان تعریف می‏کند.

احتکار بنزین به خاطر ترس از گرانی

به گفته این مسئول، پیرمرد حادثه‏دیده، از مدت‏ها پیش به جمع‏آوری و احتکار بنزین در داخل حمام و سرویس بهداشتی محل مسکونی خود اقدام می‏کرده است و بیش از ۱۰۰ لیتر بنزین را در محل زندگی‏اش جمع‏آوری نموده که این ماده آتش‏زا و بسیار خطرناک، به دلیل روشن بودن بخاری، شرایط ایجاد حریقی وسیع را ایجاد کرده است.

وی در ادامه عنوان می‏دارد: مایع و بخار متصاعدشده از بنزین، به محض مجاورت با ماده قابل اشتعال، تولید انفجار کرده که به مراتب قوی‏تر از خطر انفجار دینامیکی است.

وی در حالی که توضیح می‏دهد، بخار متصاعدشده از بنزین به محض برخورد قطرات آب، زنگ زدن تلفن همراه یا ثابت، قابلیت انفجار دارد، خاطرنشان می‏کند: در این حادثه در حالی که پیرمرد در داخل حمام بوده است، بخار‏های بنزین وارد‏ پذیرایی شده و در مجاورت با بخاری روشن، موجب انفجار شده، تا حدی که شیشه‏های ساختمان تماما شکسته و ریزش کرده و پیرمرد در شلعه‏های حریق تماما می‏سوزد.

ثروتمند شدن به بهایی گزاف

این مسئول در حالی که نگاه‏های وحشت‏زده اهالی را شاهدی بر شدت و دردناکی این حوادث ذکر می‏کند، یادآور می‏شود: بعضی‏ها به هر قیمتی که شده جان خود را به خطر انداخته و حاضر به رعایت مقدماتی‏ترین اصول ایمنی نیز نیستند. آتشیار قائمی تصریح می‏کند: در فضاهای باز نیز نباید به ذخیره کردن بنزین اقدام نمود.

این‏ها در حالی است که قاضی صفاییان بازپرس ویژه قتل ضمن تایید غیرعمدی بودن آتش‏سوزی دستور انتقال جسد به پزشک قانونی را می‏دهد تا تشریفات قانونی برای تحویل جسد به خانواده متوفی انجام شود.