"ایرج کریمی" کارگردان فیلم سینمایی "نسل جادویی" در گفتگویی به تشریح نحوه برخورد "هدیه تهرانی" با عوامل این فیلم و روحیات وی پرداخت.
کارگردان "نسل جادویی" که به تازگی فیلمش پس از چند سال توقیف و بدون اکران، روانه شبکه ویدیویی شده است درباره همکاری با "هدیه تهرانی" در این فیلم می گوید:
همکاری با خانم تهرانی دوگانه بود. ایشان واقعاً بازیگر فوقالعادهای است نیازی هم به گفتن ندارد. برداشتهای خوبی از نقش میکند و ارائه میدهد. مسلط و با اعتماد به نفس است و نقش را درونی میکند...
درباره مشکلاتی که در حین کار پیش آمد، بخشی از این مشکل اصلاً به من ربطی نداشت. برخورد تند و سختگیرانه ایشان(هدیه تهرانی) با برخی همکاران قطعاً باعث آزار من هم میشد.
البته هر شب تماس میگرفت و عذرخواهی میکرد اما این روند ادامه داشت. تیم ما حرفهای بود اما این رفتار خانم تهرانی با عوامل پشت صحنه مثلاً منشی صحنه و یا صدابردار و... باعث دلخوری میشد. حالا برخی مثلاً با آقای کلاری دوستی و همکاری قدیمی داشتند ولی گاهی دوستان قدیمیشان هم صبر و طاقتشان را از دست میدادند.
"ایرج کریمی" ادامه داد: مشکلی که به نظر من خانم تهرانی با خودشان سرصحنه میآورد و خودشان هم زیاد متوجهاش نیستند این است که میخواهند با دوربین یک کارگردان دیگر فیلم خودشان را بسازند.
وی با شرق ادامه داد: همکاری با هدیه تهرانی در جاهایی ثمربخش بود اما خاطره خوبی از آن به جا نماند.بازیگران باهوش میدانند که کلیت کار دست کارگردان است.
حداکثر کاری که یک بازیگر میتواند انجام دهد این است که شیرازه یک کار را از هم بپاشاند اما در رأس کارگردان است. اما وقتی این روحیه خانم تهرانی را دیدم فکر کردم از خودشان بپرسم. از ایشان میپرسیدم شما میخواهید ژاله چه بگوید، شما میخواهید در این لحظه او چه کار کند و مانند یک روانکاو تحلیل میکردم.
از این نظر میگویم این فیلم مستندی درباره هدیه تهرانی است. نه اینکه براساس زندگی ایشان ساخته شده باشد منظورم این است که نوعی مستند درباره روح و روان یک بازیگر است.
کارگردان "نسل جادویی" ادامه داد: به نظرم خانم تهرانی از روند عادی و متعارف سینما فراتر رفته است. روال این است که بازیگر یک کلماتی را تغییر میدهد یا جملههایی را به بیان خود درمیآورد اما نه اینطور.
همکاری با خانم تهرانی دوگانه بود. ایشان واقعاً بازیگر فوقالعادهای است نیازی هم به گفتن ندارد. برداشتهای خوبی از نقش میکند و ارائه میدهد. مسلط و با اعتماد به نفس است و نقش را درونی میکند...
درباره مشکلاتی که در حین کار پیش آمد، بخشی از این مشکل اصلاً به من ربطی نداشت. برخورد تند و سختگیرانه ایشان(هدیه تهرانی) با برخی همکاران قطعاً باعث آزار من هم میشد.
البته هر شب تماس میگرفت و عذرخواهی میکرد اما این روند ادامه داشت. تیم ما حرفهای بود اما این رفتار خانم تهرانی با عوامل پشت صحنه مثلاً منشی صحنه و یا صدابردار و... باعث دلخوری میشد. حالا برخی مثلاً با آقای کلاری دوستی و همکاری قدیمی داشتند ولی گاهی دوستان قدیمیشان هم صبر و طاقتشان را از دست میدادند.
"ایرج کریمی" ادامه داد: مشکلی که به نظر من خانم تهرانی با خودشان سرصحنه میآورد و خودشان هم زیاد متوجهاش نیستند این است که میخواهند با دوربین یک کارگردان دیگر فیلم خودشان را بسازند.
وی با شرق ادامه داد: همکاری با هدیه تهرانی در جاهایی ثمربخش بود اما خاطره خوبی از آن به جا نماند.بازیگران باهوش میدانند که کلیت کار دست کارگردان است.
حداکثر کاری که یک بازیگر میتواند انجام دهد این است که شیرازه یک کار را از هم بپاشاند اما در رأس کارگردان است. اما وقتی این روحیه خانم تهرانی را دیدم فکر کردم از خودشان بپرسم. از ایشان میپرسیدم شما میخواهید ژاله چه بگوید، شما میخواهید در این لحظه او چه کار کند و مانند یک روانکاو تحلیل میکردم.
از این نظر میگویم این فیلم مستندی درباره هدیه تهرانی است. نه اینکه براساس زندگی ایشان ساخته شده باشد منظورم این است که نوعی مستند درباره روح و روان یک بازیگر است.
کارگردان "نسل جادویی" ادامه داد: به نظرم خانم تهرانی از روند عادی و متعارف سینما فراتر رفته است. روال این است که بازیگر یک کلماتی را تغییر میدهد یا جملههایی را به بیان خود درمیآورد اما نه اینطور.
منبع: من میگم